3B Legislatie / Atentionare: „Acordarea certificatelor de situatii de urgenta (COVID-19)”


Cu titlu de exemplu: Noutate Legislativa primita in timp real de abonatii serviciului 3B Legislatie

Apasa aici pentru a afla detalii despre serviciul 3B Legislatie (Abonament lunar de Noutati Legislative – grupate in tematici, explicate in detaliu plus Consultanta financiara, contabila si fiscala atasata)


ATENTIONARE

„Acordarea certificatelor de situatii de urgenta (COVID-19)”

Cadrul Legal:


Si avand in vedere:

– declararea pandemiei SARS-CoV-2 de catre Organizaţia Mondiala a Sanatatii; – hotararile Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta;

– recomandarile Ministerului Muncii si Protectiei Sociale emise in scopul prevenirii raspandirii infectarii cu SARS-CoV-2;

Certificatele vor fi emise doua forme:

TIP 1 (ALBASTRU) – eliberat in forma prezentata in anexa nr. 1, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate;

TIP 2 (GALBEN) – eliberat in forma prezentata in anexa nr. 2, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020 ;

O firma va putea cere un singur tip de certificat. In termen de 5 zile de la aprobarea si publicarea in Monitorul Oficial a ordinului, Ministerul Economiei va asigura adaptarea si functionarea platformei electronice pentru procedura privind certificatele.

Andrei Badiu, partener 3B
„Intra pe auditor.ro/category/blog pentru Alerte si Noutati fiscale”

Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronicprin platforma http://prevenire.gov.ro/iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.

Solicitantul incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:

a) datele de identificare;

b) declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat. Modelul declaratiei pe proprie raspundere va fi postat pe platforma http://prevenire.gov.ro.

In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.

Documentele se incarca obligatoriu in platforma http://prevenire.gov.ro,  sub semnatura electronica a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui imputernicit al acestuia, detinator de semnatura electronica.

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri (MEEMA) elibereaza certificate de urgenta (CSU) doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.

Anexele se gasesc in Atentionarea format pdf de mai jos


Descarca mai jos Atentionarea in format PDF:

, ,
26 martie 2020
18
noiembrie

3B Legislatie: „Impozit pe venitul microintreprinderilor in exercitiul 2024 Titlul IV Cod fiscal”

31
octombrie

3B Legislatie: „Impozit pe cladiri si teren de la 01.01.2026”

29
martie

3B Legislatie: ” Impozit pe venitul microintreprinderilor in exercitiul 2024; Titlul IV Cod fiscal”