Cu titlu de exemplu: Noutate Legislativa primita in timp real de abonatii serviciului 3B Legislatie
ATENTIONARE
„Inscrisuri in forma electronica„
Cadrul Legal:
- OUG 38/30.03.2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice (MO nr.289/07.04.2020)
Autoritatile si institutiile publice au obligatia utilizarii semnaturii electronice si a documentelor electronice si primirii inscrisurilor semnate cu semnatura electronica incepand cu 07.04.2020.
Actele emise in foemat electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata, actele fiind asimilate inscrisurilor autentice.
Inscrisurile semnate cu semnatura electronica avansata sunt asimilate cu inscrisurile sub semnatura privata.
Pentru realizarea obligatiilor mentionate autoritatile si institutiile publice vor pune la dispozitie portaluri proprii sau vor utiliza astefel de instrumente puse la dispozitie de catre terti si au obligatia sa publice in mediul online informatii privind modalitatea de primire a documentelor electronice.
Daca primirea documentelor electronice nu se poate realiza momentan autoritatile si institutiile publice vor utiliza posta electonica.
Andrei Badiu, FCCA, MBA, CECCAR, CAFR
Partener 3B
Descarca mai jos Atentionarea in format PDF:
Atentionare, COVID-19, OUG 38/30.03.2020